Με αφορμή την ατομική της έκθεση με τίτλο “Γένεσις” που πραγματοποιήθηκε στην Γκαλερί Τεχνοχώρος μιλήσαμε εκ νέου με τη ζωγράφο Χριστίνα Τζάνη για τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες και την ενασχόλησή της με την κατασκευή χώρων μικρής κλίμακας. ,
Τι είναι εκείνο που σε ιντρίγκαρε να ασχοληθείς και με την κατασκευή χώρων μικρής κλίμακας;
Η ανάγκη να δημιουργήσω ένα φανταστικό τρισδιάστατο χώρο.
Ποια τα υλικά που χρησιμοποιείς και πόσο χρόνο χρειάστηκες για τις κατασκευές που παρουσίασες στην γκαλερί όπου πραγματοποιήθηκε και η έκθεση σου;
Χρησιμοποιώ πολυμερικό πηλό, ξύλο, μέταλλο και χρωστική ύλη. Χρειάστηκε περίπου ένας χρόνος να ολοκληρωθούν οι δυο κατασκευές με το περιεχόμενο τους.
Ποια η σύνδεση των έργων ζωγραφικής με τις κατασκευές-χώρων μικρής κλίμακας;
Οι μινιατούρες έχουν μια θεματική συνέχεια σε σχέση με τα ζωγραφικά έργα. Δημιουργούν ένα τρισδιάστατο χώρο όπου εξελίσσεται μια φανταστική παράσταση με πρωταγωνιστές τους παιδικούς χαρακτήρες όπου ενηλικιώνονται και στοχεύουν στο να μυήσουν ακόλουθους σε μια πορεία ως προς ένα ουτοπικό κόσμο. Πρώτο κτίριο αυτής της φανταστικής πορείας που ονομάζεται “Γη της Επαγγελίας” είναι ο “Μυστικός Δείπνος” και παρουσιάστηκε στην έκθεση με τίτλο “Γένεσις” όπου σηματοδοτείται η έναρξη της παρέλασης των κτιρίων.
Σε επόμενες εκθέσεις θα ακολουθήσουν και κάποια άλλα κτίρια με μινιατούρες βασισμένα σε στοιχεία από παραμύθια.
Αν η ζωγραφική προϋποθέτει ταλέντο, έμπνευση και τεχνική, η κατασκευή εκτός από όλα τα προηγούμενα τι άλλο προϋποθέτει;
Η κατασκευή ταυτόχρονα με τα υπόλοιπα που ανέφερες, προϋποθέτει ακόμα, την ικανότητα συνδυασμού διαφορετικών τεχνικών δημιουργίας. Θα πρέπει να γνωρίζεις την συμπεριφορά πολλών διαφορετικών υλικών ώστε να μπορέσουν να συνδυαστούν ή και να τοποθετηθούν μετέπειτα σε ένα χώρο.
Το περιοδικό μας έχει ως μότο “Κοίταξε μέσα σου…” γιατί όλα ξεκινούν από εκεί, ποιο το δικό σου μότο ζωής.
“ή όλα η τίποτα” αυτό είναι το δικό μου μότο ζωής.
Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης που το έργο του σε εμπνέει;
Με εμπνέουν κυρίως έργα καλλιτεχνών, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση της “Γης της Επαγγελίας” είναι επηρεασμένη από το πίνακα “Οι πειρασμοί του Αγίου Αντωνίου” του Νταλί.
Ποιες οι καλλιτεχνικές σου ανησυχίες σε σχέση με το μέλλον;
Αυτό το διάστημα με ενδιαφέρει κυρίως να ολοκληρωθεί μια τεραστίων διαστάσεων εγκατάσταση με μινιατούρες. Ταυτόχρονα δημιουργώ και ζωγραφικά έργα τα οποία πλαισιώνουν την ιστορία με τα γλυπτά.